Zout van Zeeuwsche Zoute gaat nog lekkerder ruiken

Zoutziederij uit Bruinisse start samenwerking met Dutch Soap Company uit Zierikzee

Bruinisse, 13 december 2021 - Dat zout niet alleen een culinaire smaakversterker hoeft te zijn bewijst de nieuwe samenwerking die Zeeuwsche Zoute recent is gestart met Dutch Soap Company in Zierikzee. Deze kleinschalige zeepfabrikant heeft nu een nieuwe handzeep gemaakt waarin het pure zeezout van Zeeuwsche Zoute een van de hoofdingrediënten is. Gecombineerd met kokos- en olijfolie vormt het de basis van een zeepje met een kalmerende werking voor de huid. Vulkanische aarde geeft de zeep een licht groene kleur en de katoenfrisse geur zorgt ervoor dat je huid met een heerlijk geurende zoutcombinatie gereinigd wordt. Extra leuk: het logo van Zeeuwsche Zoute - Neptunus - staat gegraveerd in de zeep.

Zeezout bevat bijna dezelfde concentratie aan mineralen en sporenelementen als het menselijk lichaam en hierdoor is het een ideale toevoeging aan zeep. Zeeuwsche Zoute wordt gewonnen uit het schoonste zeewater van Europa en ondergaat een productieproces waardoor het mineraalgehalte behouden blijft. Dit maakt zeezout een perfect ingrediënt voor therapeutische behandelingen en schoonheidsproducten: het is zeer mild en geschikt voor de meeste gevoelige huidtypes. Naast dat de nieuwe zeep een kalmerende werking heeft, helpt het ook met het ontgiften van de huid en stimuleert het het natuurlijk herstel van de huid.

Zeeuwsche Zoute initiatiefnemer Christian Clerx over de nieuwe samenwerking met Dutch Soap Company:

“We vinden het bijzonder leuk en leerzaam dat ons zout ook nog een andere toepassing heeft dan alleen die van een gastronomische smaakversterker. De samenwerking met Dutch Soap Company laat zien dat ons zout puur en onbewerkt is en daardoor ook geschikt is voor cosmetisch gebruik. We zijn benieuwd voor welke doeleinden ons zout nog meer gebruikt zou kunnen worden.”

Dutch Soap Company gelooft dat schoonheid van binnenuit komt en begint met een gezonde mooie huid. Het bedrijf maakt producten van enkel de beste natuurlijke ingrediënten, zonder onnodige toevoegingen, die de huid laten stralen. Elke individuele soort zeep heeft een eigen samenstelling en wordt verrijkt met verschillende toevoegingen die bewezen goed voor je zijn zoals Kamille, Amandelolie, Olijfolie, Rasul, Zeewier en Zeezout.

Dorianne Clouvel, oprichter en eigenaresse van Dutch Soap Company:

“Mijn missie is om zeep te maken en verkopen die lokaal geproduceerd is en verpakt wordt op 100% natuurlijke wijze met respect voor de natuur, onze omgeving en de huid. De speerpunten van Zeeuwsche Zoute passen hier perfect bij, en daarom is het pure zeezout een geweldige toevoeging aan de zeep van Dutch Soap Company. We zijn trots op de samenwerking.”

De zeep wordt geleverd met een handig opbergbakje zodat je de zeep altijd netjes kunt bewaren en zelfs kunt meenemen. De zeep is vanaf nu verkrijgbaar via de webshop van Zeeuwsche Zoute voor €9,95. Binnenkort zijn er ook navulverpakkingen beschikbaar.

Over Zeeuwsche Zoute
Zeeuwsche Zoute is een initiatief van Christian Clerx, geboren en getogen Zeeuw. Al in de Romeinse tijd werd er in Zeeland zout uit de zee gewonnen en in de middeleeuwen groeide dit uit tot een ambacht tot het op den duur weer verdween. Eeuwenlang werd er geen zout gewonnen in Zeeland, maar in december 2019 blies Zeeuwsche Zoute deze oude traditie weer nieuw leven in met de start van een zoutziederij op Schouwen-Duiveland. Met de moderne, technische oplossingen maakt Zeeuwsche Zoute nu als enige in Nederland ambachtelijk zeezout. Inmiddels zijn er 200 verkooppunten en werken verschillende chef-koks en patissiers met het verfijnde product. Zeeuwsche Zoute is ook houder van het Zeker Zeeuws® certificaat en daarmee een officieel erkend Zeeuws streekproduct. Eerder dit jaar werd Zeeuwsche Zoute uitgeroepen tot Beste Noviteit 2021 op de Vakbeurs Foodspecialiteiten en was het de PublieksWinnaar van de Zeeuwse PioniersPrijs. Meer informatie: www.zeeuwschezoute.nl

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Beeldmateriaal op hoge resolutie is in deze map te vinden.

Heb je nog meer vragen of ben je op zoek naar meer beeldmateriaal? Neem contact op:

Bianca van der Ham

Communicatie & PR, Zeeuwsche Zoute

Persberichten in je mailbox

Over Zeeuwsche Zoute

Een oeroud product in een nieuw jasje

Al in de Romeinse tijd werd er in Zeeland zout uit de zee gewonnen en in de middeleeuwen groeide dit uit tot een ambacht. Zoutziederij Zeeuwsche Zoute ® blaast deze oude traditie na een aantal jaar van onderzoek weer nieuw leven in. Nieuwe varianten van het oeroude product zijn nu verkrijgbaar: puur, gerookt, zeekraal, wakame en zwarte knoflook.

Zoutziederij & postadres: Nijverheidsweg 39 4311 RT Bruinisse

zeeuwschezoute.nl