Feestelijke opening van nieuwe bezoekerscentrum Zeeuwsche Zoute

Nieuwe stappen voor zoutziederij in Bruinisse

Bruinisse, 28 juni 2024 - Zeeuwsche Zoute heeft een nieuwe mijlpaal bereikt met de opening van een nieuwe productielocatie en bezoekerscentrum in Bruinisse. In het bijzijn van gasten die hebben bijgedragen aan de groei van het bedrijf, werd het nieuwe pand op een feestelijke manier officieel in gebruik genomen.

Opening door Jo-Annes de Bat

De middag begon met een warm welkom door initiatiefnemer Christian Clerx en een toespraak van Jo-Annes de Bat, lid van de Gedeputeerde Staten voor Zeeland, die het lint doorknipte om de opening officieel te maken. Na de ceremonie volgde een rondleiding door het bezoekerscentrum, waar gasten onder leiding van Christian Clerx het zoutproductieproces konden aanschouwen. Hier leerden ze over de geschiedenis van zoutwinning in Zeeland en het duurzame productieproces van Zeeuwsche Zoute. Tijdens de rondleiding kwam de toewijding en de passie van het team duidelijk naar voren.

Feestelijke opening Zeeuwsche Zoute door Jo-Annes de Bat (lid van de Gedeputeerde Staten voor Zeeland) en Daniël Joppe (Gemeente Schouwen-Duiveland). (Foto door Sandra Koppelaar Fotografie)

Over de nieuwe locatie

De nieuwe productielocatie, die dicht bij Nationaal Park de Oosterschelde ligt, maakt gebruik van de nieuwste technologieën om zeezout op een milieuvriendelijke manier te produceren zonder fossiele brandstoffen. Dit versterkt de duurzame aanpak van het bedrijf, die recent de Duurzaam Ondernemen Prijs Schouwen-Duiveland heeft gewonnen. Het bezoekerscentrum is gerealiseerd dankzij een succesvolle crowdfundingcampagne. Hier kunnen geïnteresseerden het hele jaar door terecht voor rondleidingen en proeverijen. Daarnaast kunnen ze hier alles leren over de geschiedenis en het productieproces van zeezout en het belang daarvan voor de regio.

Over Zeeuwsche Zoute

Zeeuwsche Zoute gebruikt een combinatie van 500 jaar Zeeuws vakmanschap en moderne, technische oplossingen om zout te winnen uit Nationaal Park de Oosterschelde. Al deze elementen dragen bij aan de ambacht van het werk: het creëren van een authentiek zoutproduct dat telkens weer een nieuwe smaaksensatie biedt. Inmiddels is Zeeuwsche Zoute verkrijgbaar bij meer dan 450 verkooppunten. Kijk voor meer informatie over het productieproces op www.zeeuwschezoute.nl. Wil je meer inspiratie om te koken met Zeeuwsche Zoute? Bekijk de recepten op de blog van Zeeuwsche Zoute.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Beeld header: Sandra Koppelaar Fotografie

​Voor meer informatie, beeld of andere vragen, neem contact met ons op via info@zeeuwschezoute.nl.

Persberichten in je mailbox

Over Zeeuwsche Zoute

Een oeroud product in een nieuw jasje

Al in de Romeinse tijd werd er in Zeeland zout uit de zee gewonnen en in de middeleeuwen groeide dit uit tot een ambacht. Zoutziederij Zeeuwsche Zoute ® blaast deze oude traditie na een aantal jaar van onderzoek weer nieuw leven in. Nieuwe varianten van het oeroude product zijn nu verkrijgbaar: puur, gerookt, zeekraal, wakame en zwarte knoflook.

Zoutziederij & postadres: Nijverheidsweg 39 4311 RT Bruinisse

info@zeeuwschezoute.nl